kennisbank

De arbeidsmarkt op!: Een onderzoek naar de arbeidsmarktpositie van PRO en REC-leerlingen

type
publicatie
samenvatting
In de provincies Groningen en Drenthe worden vanaf 1989 de projecten Symbiose en Opslag7 uitgevoperd. uitgevoerd. Dit zijn projecten die als doel hebben jongeren met een licht verstandelijke handicap met behulp van een aangepaste erkende beroepsopleiding een goede kans te bieden op een plek op de arbeidsmarkt. De projecten worden aangeboden door een samenwerking tussen Pro-Rec8 scholen (scholen voor moeilijklerende jongeren c.q. jongeren met een licht verstandelijke handicap), het Noorderpoort College, AOC-Terra, het UWV, MEE, reïntegratiebedrijven en RBO Groningen. In dit onderzoek staan de projecten Symbiose & Opslag in de provincies Groningen en Drenthe centraal. Het onderzoek richt zich kort op de voortijdige uitstroom, waaronder de deelnemers worden verstaan die wel het Symbiosejaar hebben gevolgd, maar niet het Opslagjaar. De focus ligt op de uitstroom van de jongeren, die in de periode 1999 tot en met 2003 zowel het Symbiose als het Opslag traject hebben afgerond. Er zal specifiek worden gekeken naar de rol van het midden- en kleinbedrijf in de projecten. Er zal bijvoorbeeld gekeken worden hoeveel oud-Symbiose & Opslagdeelnemers uitstromen naar het MKB, welke sectoren binnen het MKB goed en slecht scoren en wat de ervaringen zijn van MKB werkgevers.
jaar
2005
verantwoordelijke
Dirk Minnema
organisatie
Rijksuniversiteit Groningen
plaats
Groningen
instelling
Wetenschapswinkel Economie & Bedrijfskunde
pagina's
120 p.
publicatievorm
Onderzoek
trefwoorden
licht verstandelijk gehandicapten ; onderwijs ; arbeidsmarkttoeleiding ; werkgevers ; mkb
thema
arbeidstoeleiding
werk en handicap
werkgevers
publicatie
created
2009-12-28
datum invoer
28-12-2009

< terug naar kennisbank

kennisboX

CrossOver vult de kennisbank dagelijks met nieuwe informatie. Meld u aan voor de twee-wekelijkse update per e-mail: kennisboX>

kenniscollecte
Heeft u interessant informatiemateriaal op het gebied van participatie en inclusie?
Doneer het aan onze online bibliotheek!