kennisbank

AB verhelderd: Onderzoek naar de geïndiceerde ambulante begeleiding bij REC Vierland-Zuid

type
publicatie
samenvatting
In deze publicatie wordt verslag gedaan van een onderzoek naar de inhoud en uitkomsten van de geïndiceerde ambulante begeleiding (AB) van REC Vierland-Zuid. Dit onderzoek is gehouden in de periode 2006-2010 in opdracht van het Bestuur van REC Vierland en is in onderlinge samenwerking uitgevoerd door Fontys/OSO, Praktikon. REC Vierland bestaat uit een aantal scholen dat basis- en voortgezet onderwijs biedt aan kinderen met ernstige leer- en gedragsproblemen en psychopathologie (cluster4). Samen vormen deze scholen één Regionaal Expertisecentrum (REC). REC Vierland bestrijkt de regio Arnhem, Nijmegen, Oss, Tiel en omgeving. Doel van het onderzoek is een bijdrage te leveren aan de kwaliteitsverbetering van de geïndiceerde AB die door REC Vierland-Zuid wordt geboden. Deze publicatie bestaat uit drie delen delen. In Deel 1 wordt een onderzoek beschreven dat tot doel had vorm en inhoud van de AB te verhelderen. In Deel 2 wordt een onderzoek naar de resultaten van AB beschreven, gebaseerd op informatie van leerkrachten en ouders In Deel 3 worden de belangrijkste uitkomsten samengevat en bediscussieerd en worden aanbevelingen voor praktijk en verder onderzoek gegeven.
jaar
2011
verantwoordelijke
Janneke bos ; Harm damen ; Luuk den Hartog ; Anita Blonk ; Jan Willem Veerman
organisatie
REC Vierland-Zuid ; Praktikon BV ; Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
plaats
Nijmegen
instelling
Praktikon
pagina's
162 p.
publicatievorm
Rapport
trefwoorden
ambulante begeleiding ; indicatie ; effectiviteit
thema
onderwijs
publicatie
created
2011-08-29
datum invoer
29-08-2011

< terug naar kennisbank

kennisboX

CrossOver vult de kennisbank dagelijks met nieuwe informatie. Meld u aan voor de twee-wekelijkse update per e-mail: kennisboX>

kenniscollecte
Heeft u interessant informatiemateriaal op het gebied van participatie en inclusie?
Doneer het aan onze online bibliotheek!